Concrete in Life fotografiewedstrijd

Concrete in Life is de jaarlijkse fotografiewedstrijd van de Global Cement and Concrete Association (GCCA). Iedereen met een camera kan een foto opsturen van beton in het dagelijks leven. De wedstrijd staat open voor alle amateur en professionele fotografen over de hele wereld en de wedstrijd draagt bij het imago van beton. De opdracht is simpel: fotografeer beton en maak kans op de hoofdprijs van $ 10.000 (+/- € 9.300).

Beton is overal om ons heen: in onze huizen en in onze kantoren. Maar ook onze wegen, trottoirs, bruggen, windparken en dijken. Als een van de duurzaamste bouwmaterialen ter wereld biedt het ons veilige en sterke structuren en is het het hart voor veel infrastructuur. Wil je meer weten? Lees dan de whitepaper van Betonhuis. 

Fotowedstrijd GCCA 

Meedoen aan de wedstrijd is eenvoudig. Maak een foto van beton en upload deze naar Instagram of X (voorheen Twitter) met de hashtag #ConcreteInLife2023 en de hashtag van de categorie waaraan je deelneemt. De inzendingen worden beoordeeld door een jurypanel die later dit jaar een shortlist bekend maakt. De uiteindelijke winnaars worden begin 2024 bekendgemaakt. Nieuw dit jaar is een People’s Choice Award, waarbij het publiek kan stemmen op hun favoriete foto uit de shortlist. 

Hashtag informatie op de foto

Heb je een foto gemaakt, neem de volgende informatie op:

  • De wedstrijdhashtag #ConcreteInLife2023
  • De hashtag van de categorie waaraan je deelneemt #UrbanConcrete (stadslandschappen en gebouwen), #ConcreteInfrastructure (infrastructuur boven en ondergronds), #ConcreteInDailyLife (beton in dagelijks leven, zie openingsfoto)en #ConcreteBeautyAndDesign (Architectuur, kunst, sculpturen of oriëntatiepunten)
  • Waar je je foto hebt gemaakt

Je kunt de inzending ook naar de GCCA mailen en je kunt zoveel foto’s inzenden als je wilt, maar elke foto kan slechts in één categorie worden opgenomen. Vergeet niet om je profiel openbaar te maken op Instagram, anders kan de jury de inzendingen mogelijk niet bekijken. 

Deadline voor inzendingen is 15 november 2023. 

Foto: winnaar 2022, Azim Khan Ronnie (@azimronnie1), Rice Mill, Bangladesh.

Blijf op de hoogte
Scroll naar boven