Collectieve energie ouderwets of de oplossing?
Wanneer de energieleverancier levert tot aan de hoofdaansluiting, staat u sterk om als collectief in te kopen. Uw bewoners hebben hierdoor niet allemaal een eigen (torenhoog) energiecontract.
Waar de warmtewet ooit is aangenomen om de warmteverbruiker te beschermen en de (monopolie)positie van energieleveranciers tegen te gaan lijken ze weer een invloedrijke plaats in te nemen als het gaat om het leveren van energie (uit warmtenetten) tot in de woning en de individuele contracten met bewoners.
U bent gebaad bij levering tot aan de hoofdaansluiting omdat:
- U als collectief sterk staat om energie in te kopen.
- Er geen ketel of (hybride)warmtepomp in elke woning staat.
- De rookgasafvoer(kosten) komen te vervallen.
- U maar één onderhoudscontract heeft bij uw installatiebedrijf.
Hoeveel betaalde uw bewoners voor 2021?
Voor een appartement betaalde in 2021 een bewoner gemiddeld €700,- aan verwarmingskosten.
Dit jaar is dat (in het slechtste geval) €2500,- . Een stijging van ruim 300%! Bron EasySwitch.
Bewoners komen met vragen bij de beheerder terecht. Hoe gemakkelijk heeft u de antwoorden?
U kent ons van de subbemetering, maar ons netwerk voorziet u in zoveel meer dan dat. Maak er gebruik van want de data ligt klaar op de (digitale)plank.
Wij hebben Ted ontwikkeld!
Door het monitoren op het energieverbruik kunt u veel meer doen dan vaak gedacht. Het Techem energy dashboard (Ted) geeft inzicht in energieverbruiken om tijdige eventuele problemen voor te zijn. Duurzaam en onafhankelijk.
Digitalisering is de toekomst, maar elkaar face-to-face spreken is toch anders, een live-event is dé manier om écht contact te leggen. Zien we u op onze stand (3.C052) tijdens Vakbeurs Energie?
We gaan graag met u in gesprek over:
- Meetgegevens inzien.
- Miscommunicatie tussen beheerder en bewoner; wat wordt er gedaan met meetgegevens?
- Wat ligt bij Techem, bij de beheerder en bewoner?
Inzage in verbruiken, wat levert het op?